Lipov

04.09.2017 14:23

Každoroční výjezd na Jižní Moravu, přesněji na Moravské Slovácko, vždy plánuji podle termínu běhu, který se v okolí koná. Tentokrát padla volba na závod v Lipově. Konal se 2.9. a start byl odpoledne v 16.30 u místní školy. Délka 10 km a tvořilo ho 5 velkých a jeden malý okruh, rovina.

Cestu tam, provázely komplikace s dopravou, nepustilo mne to do Valmezu. Musel jsem improvizovat a tak jsem třeba projel Loukovem, býval tam kdysi úžasný závod přes Kelčský Javorník, bohužel, už se neobnovil.

Pak Bystřice p. Hostýnem, párkrát jsem tam běžel na sv. Hostýn, kde ty časy jsou, zavzpomínal jsem si..

Pak už jen místa, kde jsem nebyl, Holešov, Otrokovice, Uh. Hradiště, nic příjemného, byl jsem rád, když jsem dorazil do Blatnice, k vinaři.

Po chvilce oddechu, jsme vyrazili s ženou do Lipova. Moc jsem si nevěřil ale svůj čas jsem odhadl přesně.

Známeho, Frantu Kubíčka, kterého tam vždy potkávám, jsem neviděl (léta běhával na ostravsku, pak se přestěhovali na jih), za to jsem potkal jeho bratra a ten mi sdělil, že Franta je na mistrovství světa veteránu v Pruskem, na Slovensku. Pruské- Vršatec, tam to znám, už tam jednou mistrovství bylo a já byl u toho.

Zpět k závodu, na Moravsko- Slovenském poháru je mi sympatické, že všech 37 závodu, myslí také na starší borce, kategorie pokračují nad 60, nad 65 a nad 70. S přibývajícím věkem přibývá problému, zdraví a výkon už není to co dříve, to co jsme kdysi zvládli uběhnout rychle, trvá už poněkud déle. Stojí to víc námahy a přemáhání, zatím co mladší už jsou dávno v cílí, odpočívají, nám zbývají ještě dlouhé minuty, kilometry do cíle.

To ale rozhodně nesnižuje výkon, naopak. Setkávám se někdy s  přehlížením, někdy hraničícím až pohrdáním , někteří pořadatele, by věkové kategorie nejraději zrušili úplně. Přitom startovné platí všichni stejné ale šance stejné nejsou, mladší budou vždy ve výhodě. Ale dost úvah, zpět k závodu.

Počasí se umoudřilo a nebýt větru bylo by skoro ideální. Nejprve startovali děti, několik kategorii, pak junioři až pak hlavní závod. Po startu se pole závodníku rychle roztáhlo, běželo se rychle a tak hned v druhém kole mne špička předbíhala. Ženy běžely kratší trať a tak po druhém kole pole řádně prořídlo. Snažil jsem se ale co naplat, většina byla lepší a tak jsem skočil v kat 60 až na 9. místě. Ale co bych chtěl, když jsem viděl soupeře a jejich vysportovaná těla, samé svaly, šlachy, žadné špeky...mám co vylepšovat :-)

Nad 60 nás bylo 10, nad 65 - 5, nad 70 také 5, ti ale běželi stejně jako děvčata jen asi 4,5 km.

Nejradši bych tam seděl, popíjel burčak a poslouchal místní oldís kapelu, která hrála samé pecky...Bohužel auta ještě sama nejezdí, tak jsme se s ženou museli rozloučit s Lipovem a vydat do sklípku. Pak už byly samá pozitiva...

Příští rok zavítám na slovenskou stranu poháru, to už budu v penzi, tak snad se mi také podaří mít to vysportované tělo, času na to budu mít dost :-)

 

Erich

 

Diskusní téma: Lipová

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek