Rozhovor s Martinem Ocáskem - vítězem Prajzsko - opavské běžecké ligy.

03.09.2017 21:11

 

V pátek proběhlo na hřišti SK Kravaře vyhlášení 3. ročníku běžecké soutěže - Prajzsko - opavská běžecká liga. Plánovanou grilovačku sice nabouralo nepříznivé počasí, ale i přesto se v klubovně tísnilo přes 40. běžců, mezi nimi také vítězové - Renata Jalůvková a Martin Ocásek. Martin, jako absolutní vítěz souhlasil, abychom ho představili v krátkém rozhovoru:
 


PBK: Martine, v běžeckém peletonu se pohybuješ poměrně krátkou dobu, registruji tvoji účast na bězích v regionu poslední 3-4 roky, kam zavítáš, tam zvítězíš, takže mne logicky napadá otázka:
Kde se vzal najednou  takto kvalitní 37- letý běžec? Jaká je tvoje sportovní historie?

  Martin: Sportuji již od 9 let, kdy jsem začal jezdit na kole, které mě postupně dostalo až k podpisu smlouvy v italském týmu, ve kterém jsem závodil 4 roky. Poté, jako každý sportovec, který po ukončení kariéry zjistí, že vlastně skoro nic neumí, začal jsem hledat zaměstnání, které jsem našel v jedné italské společnosti v Krnově a tím využil jazyk, který jsem se naučil. V roce 2009 se nám narodila první dcera Eliška. Času na sport výrazně ubylo a v roce 2013 nás s bratrem pohltil boom Beskydské 7. Tímto začalo mé běžecké období. V roce 2015 se nám narodila další dcera Anežka a času opět ubylo a z tohoto důvodu jsem zkrátil tratě na 10km až půlmaraton.


PBK: Předpokládám nějakou spojitost tvého jména se známým cyklokrosovým reprezentantem Zbyňkem Ocáskem?

   Martin: Předpokládáte správně, je to můj otec, který mě přivedl ke sportu.


PBK: Kdy jsi se začal věnovat běhu? Provozoval jsi ho jako doplňkový sport v době, kdy ses naplno věnoval cyklistice?

   Martin: Běhu jsem se začal věnovat v roce 2013 a v době, kdy jsem se věnoval cyklistice pouze v zimní přípravě.


PBK: Provozuješ ještě cyklistiku?

   Martin: Maximálně 1-2x v týdnu se jedu v rámci regenerace po běhu projet na horském kole.


PBK: Co je ti momentálně bližší kolo nebo běh ? Jaké jsou výhody a nevýhody rekreačního běhu a cyklistiky?

   Martin: Momentálně mi je bližší běh. Mezi jeho hlavní výhody patří, že není tak časově a cenově náročný jako cyklistika.


PBK: Krnov má nádherné okolí, kde nejraději trénuješ a jaké objemy naběháš měsíčně?

   Martin: Nejraději trénuji v krásném prostředí na Cvilínském kopci v Krnově.  Týdně naběhám 60-80 km, převážně brzo ráno před nástupem do práce.


PBK: Na běžeckých akcích v rámci kraje se umisťuješ "na bedně", ale prosazuješ se také na celorepublikových akcích. Jakého výsledku si nejvíc považuješ? Jaký typ běhu preferuješ?

   Martin: 2 místo na B7 v roce 2013 v kategorii Hobby, 10 místo na Rohalovské desítce 2017, vítězství Silesia kross půlmaraton 2016, Krnovská Hrouzovka 2016 první místo, Rabštejnský kocour 2016 první místo a samozřejmě vítězství v POBLu 2016/2017. Přeferuji krosový běh 10-15km.


PBK: Tvoje nejbližší běžecké plány.

   Martin: Nic dopředu neplánuji, v prvé řadě se chci věnovat rodině a zaměstnání a poté víkendovému závodění :-)



PBK: Jsi pravidelným účastníkem běhů na opavsku a hlučínsku. Jak jsi spokojen s organizací tohoto běžeckého hnutí v našem regionu, jak hodnotíš uplynulý ročník Prajzsko - opavské ligy?

   Martin: Uplynulý ročník ligy hodnotím velmi kladně, oceňuji hlavně brzské starty a zázemí závodů, občerstvení po doběhu a hlavně závody pro děti.

Všem organizátorům bych chtěl ještě jednou moc poděkovat za pěknou práci, kterou odvedli.



PBK: Prozradíš nám něco ze svého soukromí?

  Martin: V současné době už třetí dítě neplánuji, aby mi zbylo trochu času na sport :-)

Ale nikdy neříkej nikdy.

 

Martine, díky za rozhovor.

 

K. M. st.

 

Diskusní téma: Rozhovor s Martinem Ocáskem - vítězem Prajzsko - opavské běžecké ligy.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek