Zprávy z cest – Endorfun trail Malá Fatra – 8. 5. 2017

09.05.2017 12:21

Nějakou dobu jsem se rozhlížel po běhu, který by zapadal do přípravy na Valašský hrb

a když jsem objevil na slovenské termínovce běh z Fačkovského sedla přes Kľak do Rajecké Lesné bylo o rodinném výletě během prodlouženého víkendu rozhodnuto.

V sobotu proběhla úspěšná aklimatizace v salaši. Po deštivém nedělním dopoledni se vyčasilo a my jsme zvládli výstup na Kľak za krásné viditelnosti, bohužel v mnohých místech v blátíčku, které nás provázelo i značnou část závodu, ale to k horskému trailu patří. Potěšil mě Ondra, který na otázku, zda se nechce porvat s 11ti kilometrovou trasou přikývl a tak jsme na startu stáli oba. Během prvních 4 kilometrů člověk nastoupá 500 metrů a tak ranní chlad kolem pěti stupňů ani nevnímám a při následných technicky náročných sebězích mám co dělat abych se udržel na nohou. Konečně se terén dostává do mírnějších „vlnek“ a člověk má čas kouknout i na krajinu kolem, a že se je na co dívat. Převážně bukové lesy se střídají s loukami, vápencovými skalkami a všude okolo svěží zelená rašících listů nebo pronikavá vůně mokrého medvědího česneku, jehož listy jsou cenným suvenýrem a ingrediencí pro mnohé turisty. Poslední občerstvovačka a pádím dolů poslední tři kiláky jak jinak po asfaltu. Dvacet kiláku s více jak tisíci metry zajídám skvělým gulášem a společně se synátorem rozebíráme zážitky z běhu, který nebyl žádná masovka (asi 150 běžců na dvou trasách) a vedl v části Slovenska,  kterou doporučuji všem navštívit, tož tak.

 

Michal

 

Více zde: https://docs.google.com/document/d/1pKmoOeFMti17aQHOXO29x7CHIKCyMhG4ThHbOX00vxw/edit

 

Diskusní téma: Zprávy z cest – Endorfun trail Malá Fatra – 8. 5. 2017

Datum: 09.05.2017

Vložil: er

Titulek: běh na Kľak

podobný závod jsem před mnoha léty běžel, tehdy se startovalo před školou ve Fačkově a cíl byl na Kľaku. Ze zdola to nevypadalo až tak hrozně, bílá skála, takový zub ale dostat se na něj byl pro mne silný zážitek...nejsem horolezec, výšky mi vadí, na vrcholu byl kříž a pro mne to bylo utrpení, hlavně pak ten sestup :-)

Přidat nový příspěvek