Zprávy z cest: Ratiboř ( PL )

01.09.2015 07:31

 Z názvu jste si snad odvodili, že se jedná o další epizodu z Erichových běžeckých štací  –  a nejste daleko od pravdy. Bohužel zdraví mu vystavilo stopku a obrátil se na mne, zda bych nevyužil jeho registraci – a já si řekl, proč ne. Stejně jsem se po téhle distanci 21 097 m už poohlížel …

     Popis závodu snad nejlépe uvede citace (volný překlad) z pondělních polských médií, kde se uvádí: „Všechno ukazovalo na to, že to bude povedená akce. Ale nazvat 1. Rafako půlmaraton Raciborz pouze povedeným, není na místě. Protože premiéra byla dokonalá! …“ A s tímto tvrzením mi nezbývá než souhlasit. Bohatě hodnoceny byly všechny možné kategorie běžců, kterých bylo na startu, považte premiéra, 751 !!! Až na jednotlivce z Keni, Ukrajiny, Německa, Etiopie a 4 Čechů vše domácí borci. Mezi našinci se na start postavili Renáta a Tomáš Jalůvkovi . O svou výhru v průběhu závodu bojovaly také registrované skupiny fandů, jejichž podpora byla znát a hlavně slyšet, ať již to byl dechový orchestr hrající různé žánry, cheergirls se svými ladnými křivkami a melodickými hlasy až po mládežnický pel-mel fandící všemožnými „chřestidly“. 

     Porvat se s parnem nedělního dopoledne pomáhaly „rozstřikovače“ hasičů a komunálních služeb a bezpočet občerstvovaček. Dva rovné okruhy bez prudkých změn směru, bez rizik nepřehledných náběhů na nerovný terén, obrubníky apod. mi brzy daly zapomenout na rizika související s městskými běhy.

     Poprvé jsem se setkal s možností využití „služeb“ pacemakerů, chcete-li vodičů udávajících tempo. Sebevědomě jsem se zařadil před borce nesoucí balónky s časem 1:45:00 a řekl si, že tyhle před sebe nepustím – a nepustil!!! Se svým 109. místem, 23. v kategorii a hlavně časem 1:40:52 jsem naprosto spokojen, asi stejně jako vítěz Abel Kibet z Keně s časem 1:06:11. Skvělé místo obsadil také náš známý, kolega Robert Antczak, který časem 1:22:01 obsadil krásné 11. místo a 4. v kategorii.

     Přestože se pokládám za běžeckého „fajnšmekra“, užívajícího si rodinných, komorních běhů – viz většina POBLu, mám z tohoto „winiku“ jen pozitivní pocity, které se opírají o dokonalou organizaci, obrovskou veřejnou podporu a sportovní kvalitu tohoto závodu.

     Nezbývá mi než poděkovat Erichovi za zprostředkování a Vám všem, kteří jste vydrželi číst až do konce tento běh doporučit.

 

Michal

výsledky

     

Diskusní téma: Zprávy z cest: Ratiboř ( PL )

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek