Běhy v září a říjnu - souhrn

23.10.2017 12:56

Během minulých třiceti dnů jsme s Radkou zúčastnili několika závodů. Rozhodl jsem se je shrnout v krátkém reportu.

 

Běh Hlučínem

Jako první se udál v sobotu 16.9. už tradiční Běh Hlučínem, který se netradičně koná v odpoledních hodinách, což zrovna při tomhle nevlídném počasí vůbec nevadilo. Na start se postavilo cca 50 běžců, z PBK já s Radkou a vlakem se s námi svezl už jen Radim. Na startu bylo ovšem dost známých z Caramby či Energy teamu. Závod jsem se s ohledem na neděli rozhodl běžet v relativně pohodovém tempu s Radkou. I když už mi to končí a Radka stále zrychluje a já zpomaluji. Pěkný průběh Hlučínem se stoupákem k Vinné hoře místy, kde jsem nikdy neběžel. Fajn trať. Radim doběhl v pěkném čase 39:30, já s Radkou 47:18. Celkově vyhrál Jirka Pytlík (30:37), ženy Adéla Pěchova (38:40).Po závodě bylo vyhlášení v hospůdce u Bětky, kde se nás pořadatel snažil nacpat třemi párky, což se ovšem nepovedlo. Velkou radost z toho měli místní štamgasti, kteří měli na véču i něco jiného než pivo.

Veřejný běh okolo komína

Hned druhý den se konal už pátý ročník Veřejného běhu okolo komína, který pořádá místní firma Model. Opět nás přivítalo škaredé počasí, naštěstí nepršelo, ale zima byla nepříjemná. 4 okruhy kolem továrny překvapily svou velkou bahnitosti až jsem litoval, že jsem si nevzal krosky. Pár lidi se vykoupalo v kalužích, já jen jednou lehce. Po sobotním odpočinku v Hlučíně jsem chtěl běžet naplno, při výběhu do třetího kola, mě se o mě bohužel pokoušely střevní obtíže a při váhaní se vzdáním jsem se rozhodl počkat a běžet dál s Raduš. Poslední kolo se vše naštěstí v dobré obrátilo a já se odpojil a dal jsem se do stíhací jízdy za otcem. Povedlo se, i když čas(1:03:28) jsem měl nejhorší za celou existenci běhu. Na Radce se projevila únava ze soboty a doběhla v čase 1:05:38 druhá v kategorii. Z PBK dále běželi Honza F.(48:19), Mirek (54:31), tradičně účastník všeho Radim (55:10) a otec (1:03:30). Vyhrál Martin Ocásek (39:10) a Iva Pachtová (53:53). Byl jsem velmi překvapen jak málo lidi se závodu zúčastnilo. Závod je zdarma, ceny jsou pěkné, je tombola, dělají se závody pro děti a jen 58 lidi? Je to celkem škoda.

Mokrolazecký přespolňák

Další týden nás čekal druhý ročník Mokrolazeckého přespolňáku. Bylo zrovna 23.9., den, kdy významný prajzský běžec Erich Rinka oslavil již své 63. narozeniny. Počasí tento den bylo nádherné, celou noc pršelo a ne jinak tomu bylo i při příjezdu na závod. Již na prezenci bylo vidět, že mnoho lidi si start rozmyslelo a nejde se tomu divit.  Naštěstí přer závodem déšť mírně povolil a tak na startu panovala celkem uvolněná nálada. Úvod běhu vedl skrz Mokré Lazce mírným stoupáním, které nás připravilo na stoupák k vysílači. Dále pak mírným terénem se seběhlo částečně po trati Porubajku kolem altánu až ke kříži pod Jankovcem. Za ním doleva a prudce nahoru, kde pak následoval sešup zpátky po trati do cíle. Začátek jsem pojal pohodově, žádné honění, a tak mě lidi spíše předháněli, s doběhnutím na vysílač se ale pořadí celkem stabilizovalo a já začal dokonce i předbíhat. Při posledním kopci jsem se dokázal napojit na skupinu 5 lidi, které se mi povedlo až na jednu výjimku při seběhu utrhnout. Až do cíle se mě držela jedna holka, které ze mně dostala mé maximum. Naštěstí má snaha byla korunována, mohl jsem se opájet svým sprinterským úspěchem a nemusel moc přemýšlet nad přicházejícím infarktem. S časem 55:36 jsem spokojen (Ahoj Kubo). Z PBK běželi ještě Radim (52:13), Radka (1:00:12) a Erich (1:03:21). Závod vyhrál jako vždy Martin Ocásek(38:08), který si odvezl pěkný gramofon. My pak už jen zhodnotili, dali pivo a vydali slavit kmetovy narozeniny.

Technika run

Na pozvání od Kuby Němce z C!T jsme se 4. října jeli spolu s Romanem Janečkem na 2. ročník závodu Technika Run, který pořádá VŠB pro své zaměstnance, studenty, absolventy a jejich hosty. Oproti prvnímu ročníku, který se snažili udělat opravdu velikášský (koncert kapely, hodnotné ceny, různé představení před startem, food stánky, atd.) a moc se nepovedlo, protože lidi odešli, se rozhodli pro umírněnější verzi. Součástí závodu jsou tři tratě – 1600m, 5km a 10km(2 okruhy). My se až na Romana rozhodli běžet 5km okruh. Závodu se účastnila i Simona Vrzalová, reprezentantka na nedávném Mistroství světa v Londýně na 1500m. Trať vede skrz areál vysoké školy směrem přes lesík k planetáriu, od tama dolu k Porubské Myslivně a hurá do cíle. Hezká trať vedoucí spíše po zpevněných cestičkách. Opět jsem běžel s Radkou, při posledním sběhu jsme ale ztratili kontakt a já se rozhodl doběhnout sám v čase 26:04, Radka doběhla kousek za mnou v čase 27:33, což bylo minutu a půl zlepšení oproti prvnímu ročníku. Celkově vyhrál Matouš Vrzala(36:18) s Adélou Voráčkovou(44:31) dlouhou a Adam Gaura(17:59) se Simonou Vrzalovou(19:29) krátkou.

Slavkovský lesík

Protože na Krosový Přerovec je už report odjinud, tak rovnou ke Slavkovskému lesíku. Tradiční běh na 3 okruhy, respektive 2 pro ženy, se konal již po 48., takže jeho trať nikomu představovat netřeba. Počasí netradičně na letošek vyšlo, nepršelo a dokonce i slunce později vykouklo. Zvláštní rozpis startu mě opět odsoudil na konec startovního pole, i když byl milosrdnější než loni, kdy jsem běžel úplně poslední. Čas 43:08 je zklamáním, ale co čekat, když se den předem koná schůze klubu s otevřeným účtem. Z PBK byli na startu Radim (38:38), „ještě bych nadýchal“ Marek (40:57), Erich (49:54), Radka (31:02), Jirka B. (40:31) a především jeho dcera Andrea, která v ženách vyhrála v čase 26:22. U členů bych vyzvedl to, že se všichni vyskytli předchozí den na schůzi, která naše výkony notně poznamenala. Vyhrál ten, co vyhrává vše, v čase 29:04.

 

Omlouvám se za chyby a překlepy, ale je to už celkem dlouhé, abych kontroloval pořádně a stejně bych to nepoznal.

 

Tom R.

Anketa

Běh Hlučínem

***** (51)
39%

**** (20)
15%

*** (20)
15%

** (18)
14%

* (22)
17%

Celkový počet hlasů: 131

Anketa

Veřejný běh kolem komína

***** (50)
39%

**** (19)
15%

*** (20)
16%

** (18)
14%

* (20)
16%

Celkový počet hlasů: 127

Anketa

Mokrolazecký přespolňák

***** (47)
39%

**** (17)
14%

*** (18)
15%

** (19)
16%

* (20)
17%

Celkový počet hlasů: 121

Anketa

Technika run

***** (46)
37%

**** (17)
14%

*** (21)
17%

** (18)
15%

* (21)
17%

Celkový počet hlasů: 123

Anketa

Slavkovský lesík

***** (50)
38%

**** (21)
16%

*** (21)
16%

** (19)
15%

* (20)
15%

Celkový počet hlasů: 131

Diskusní téma: Běhy v září a říjnu - souhrn

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek