Vnorovská 10

17.08.2016 15:47

Každý rok v létě jedeme navštívit našeho vinaře na jih Moravy, na Slovácko, do Blatnice pod sv. Antoničkem. První co mne zajímá, je závod poblíž, až podle toho určuji , kdy vyrazíme. Tento rok to byla desítka v nedalekých Vnorovech. Závod je mezi místními ale i širokém okolí velmi populární. Běží se čtyři okruhy vesnicí, po asfaltu s mírným převýšením, spíš rovina. Víc by se mi líbil velký okruh po okolí v přírodě, připomínalo mi to Kobeřice ale jen vzdáleně, žadné auta, všude plno diváků, jásotu a povzbuzování...Startovalo se v 17. hod....  zrovna se vyjasnilo, byl docela hic, byl to šrumec, v předu černoši, za ními asi dalších víc jak 250 účastníků. Připravovat jsem se začal asi týden před závodem, věděl jsem co mne čeká, snažil jsem se udržet rovnoměrné tempo. Byl to 20 ročník a tak v cíli každý dostal pěknou medaili, v místní hospodě pak na nás čekal řízek, pivo...Na vyhlašování jsem už nečekal, v tombole taky nic...před náni byly Blatnícké bůdy. Kromě hlavního závody, probíhala ještě řada dalších...běh s bečkou, běh s trakařem atd. my už ale mířili na Bůdy.

Nebylo to plánovitě, netušil jsem co se v Blatnici koná...rozsahem asi jako Kravařský odpust ale stokrát lepší, žádné kolotoče, vřískot, kravál..Dvakrát za rok, v květnu to je to celodenní, v srpnu pak večerní..o co jde, je to dlouhá ulice plná sklípku, malebných, ve strání, některé větší, menší, vyzdobených, osvětlených..bylo jich asi 35. Všechny otevřené s nabídkou ochutnávky toho nejlepšího co se urodilo. A tak se chodilo od sklípku ke sklípku, všude jste vítání, krom vína plno dobrot k zakousnutí, venku hrála cimbálovka, skupinky místních v krojích a všude pohoda, žádné strkaníce. Na druhé straně ulice stály stánky s jídlem, pitím a vším možným. Stačilo si zakoupit vkusnou taštičku, v ní byla sklinka, knižečka o vinu, sklípcich, a místo na poznamky, hodnocení..kdo by se v tom množství vín vyznal. Nebylo to levné, za 600, ale každý k tomu ještě dostal dvě láhve vína a mohl vypít kolik chtěl. A to nebyly stolní vína ale ta nejlepší, takže vlastně to bylo velmi výhodne. No paráda, zážitek, už se těším na příští rok, to už se nebudu divit..co se to tam děje, vytáhnu skleničku a ...vínečko bílé...všecky jste dobré. No jo ale těch závodu je tam hodně, tak ted nevím jak to zkloubit?

 

Erich

Diskusní téma: Vnorovská 10

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek